zondag 21 november 2010

Utrecht schreeuwt om cultuur!

Gisteren zijn Sharon, Ymkje en ik met nog zo'n 2500 andere mensen op de Neude wezen protesteren tegen de plannen van ons nieuwe kabinet voor de gigantische bezuinigingen in de kunst en cultuursector. Het was hartverwarmend om de grote hoeveelheid mensen te zien die net als wij het belang van kunst en cultuur inzien. En dus inderdaad niet alleen muziekles en toneelles voor de rijke kindertjes en niet alleen theater voor mensen met een dikke portemonnee, maar voor iedereen! En vooral ook op basisscholen en middelbare scholen. Ik houd mijn hart vast voor de ontwikkelingen. En het enige dat ik kan doen is schreeuwen, en met
mij duizenden anderen door heel het land, maar of we gehoord worden??


Dit jongetje oefent vast voor 'de schreeuw',
hij kijkt op de poster hoe het moet




























Enkele leden van het gelegenheidsorkest

































De Neude was afgeladen vol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten